Sist oppdatert 09. februar, kl. 07:44

Fulltegnet
Program som følgende:
Dag 1, Fre 9/11: Ankomst med LH694 kl. 19.10. Transfer til NET.
Dag 2, Lør 10/11: Cæsarea, Haifa, Akko
Dag 3, Søn 11/11: Muchraqa, Nasaret og til TIB
Dag 4, Man 12/11: Båttur, Saligpr., Tabgha, lunsj og omvisning Ein Gev, Kapernaum
Dag 5, Tir 13/11: Safed, Banias, Golan, Har Bental
Dag 6, Ons 14/11: Avg. til JLM. Beit Shean, Ein Harod, Gideons kilde, Qasr El Yahud, Mt. of Olives
Dag 7, Tor 15/11: Getsemane (private hagen kl. 09.00), Via Dolorosa/Gravkirken, Vestmuren, Genesis med kamelridning og middag
Dag 8, Fre 16/11: Betlehem og Hyrdemarkene, Gordons Golgata/Gravhagen
Dag 9, Lør 17/11: Masada, Qumran, Dødehavet
Dag 10, Søn 18/11: Til TLV; Jaffa, «The Independent Hall». Avg. fra BGN med LH689 kl. 17.05.
Hoteller:
9-11/11 King Solomon, Netanya
11-14/11 Leonardo, Tiberias
14-18/11 Ramada Royal Wing, Jerusalem
Avbestillingsvilkår D Plussreiser
Denne turen har følgende avbestillingsregler.
Disse reglene gjelder selv om den påmeldte ikke har betalt inn depositum/turpris. PLUSSREISER kan da fakturere dette i ettertid.
Generelle vilkår:
PLUSSREISER sine vilkår baserer seg på ”Lov om pakkereiser” av 25.08.95 med senere endringer og forskrifter, samt ”Alminnelige vilkår for pakke-reiser” utarbeidet av Virke Reise Utland og Forbrukerombudet gjeldene fra 01.01.15.
PLUSSREISER forplikter seg til å gjennomføre turene etter de oppsatte program så langt det er praktisk mulig. Ved uforutsatte hendelser, eller «force majeure» kan det bli aktuelt å foreta programendringer som for eksempel omlegging av reiserute, bytt av transportmiddel, overnattings-sted, endring av turteam, droppe severdigheter/besøkssted o.l. PLUSSREISER kan avlyse turen/avgangen dersom det blir for få påmeldte. Dette bestemmes ca 5 uker før avreise.
På reiser i andre verdensdeler kan det forekomme endringer i programmet pga kulturelle forskjeller.
Den reisende har plikt til å selv sette seg inn i vilkår og informasjon tilsendt fra turoperatør.
Påmelding og betaling
Påmelding skjer via vår hjemmeside eller ved å kontakte PLUSSREISER sine kontor eller til våre bestillingsagenter i Haugesund og Stavanger.
Du regnes som påmeldt når din bestilling har nådd oss. Om du ønsker å trekke deg fra en tur gjelder generelle avbestillingsregler selv om du ikke har betalt inn depositum/turpris.
Etter påmelding vil kunden motta en bekreftelse med en todelt faktura fra PLUSSREISER.
Forbehold om prisendringer
Turprisen gjelder de ytelser som er oppsummert i fakta om turen. Prisen er kalkulert med de valutakurser som var gjeldende ved produksjon av turen. Dersom det blir vesentlige forandringer i valutakursene, devaluering el.l. forbeholder vi oss retten til å justere prisene. Det samme gjelder uforutsatte avgiftsforhøyelser, nye skatter, endring av flyskatter eller lignende.
Avbestillings- og reiseforsikring
Alle reisende må ha reiseforsikring. Den reisende er selv ansvarlig for å tegne de forsikringer som ønskes. Vi anbefaler alle å tegne en avbestillings-forsikring i tillegg til selve reiseforsikringen.
Avbestillingsforsikring kan bestilles hos Plussreiser ved påmelding og betales samtidig med depositumet. Avbestillingsforsikring kan ikke etterbe-stilles etter at depositumet er innbetalt. Den blir ikke refundert ved avmelding.
Pris for avbestillingen er 5% av turprisen, minimum kr 500,-
- Forsikringen dekker fri avbestilling ved sykdom/død hos den reisende selv, personer i hans/hennes husstand eller nærmeste familie (dvs. ektefelle, samboer, foreldre, barn, svigerforeldre eller søsken). Dette må bekreftes med legeattest som må fremlegges senest 1 måned etter avreisedagen.
Pass
Vær oppmerksom at på reiser utenom Schengen/EU må være gyldig i minst 6 måneder etter hjemreisedato. Vi forholder oss til visumregler for norske statsborgere i våre programmer. Hvis du ikke reiser med norsk pass, må du selv sjekke visumregler for ditt statsborgerskap til aktuelt reise-mål.
Diverse
Alle deltagere må kunne håndtere sin egen bagasje og kunne reise uten assistanse underveis. Spesielle behov må opplyses ved påmelding
Klager
Dersom noen ønsker å fremsette klage, må dette gjøres umiddelbart til reiseleder. I tillegg må det sendes skriftlig begrunnet klage til PLUSSREISER v/daglig leder, innen fire uker etter hjemkomst.
Vi tar forbehold om trykkfeil i turprogrammet.